TURKU 18.08.2017

LÄMMIN OSANOTTOMME

Kaksi naista on tapettu brutaalisti puukolla surmaten ja kuutta haavoitettu. Toinen tapetuista naisista työnsi lastaan rattaissa. Olemme syvästi järkyttyneitä Turussa tapahtuneista terroriteoista ja suremme syvästi tapahtunutta. Tämä ei ole meille poliittinen voitto vaan tappio.

Me olemme tienneet, että on vain ajan kysymys, koska terroriteot toteutuvat myös meillä. Emme ole kuitenkaan onnistuneet vakuuttamaan Suomen kansan enemmistöä ja muiden puolueiden poliittisia päättäjiä siitä, että näin tulee käymään jotta toimenpiteisiin terroritekojen estämiseksi olisi ryhdytty ajoissa ja tarvittavalla tarmolla.

Elämme Suomen itsenäisyyden juhlavuotta. Sata vuotta sitten valtiomme rajat ja itsemääräämisoikeus olivat ne tärkeimmät itsenäisyyden tunnusmerkit. Nyt niitä ei enää ole. Itsemääräämisoikeus pyyhkäistiin olemattomiin liittymällä Euroopan Unioniin vuonna 1995 ja rajatarkastukset lopetettiin asteittain Suomen allekirjoitettua Schengenin sopimuksen joulukuussa 1996.

Emme voi käsittää miksi maamme rajoja ei valvota niin, että kuka tahansa, mistä maailman kolkasta tahansa, voi tulla meille ja saa välittömästi ilmaisen ylöspidon taikasanalla ”asylum”. He tulevat kulttuurista jossa nainen on alempiarvoinen kuin mies. Senkö vuoksi vain naiset olivat turvapaikanhakijan vihan kohteena Turussa? Näitä miehiä tuli suurina joukkoina Ruotsista Haaparannan ja Tornion kautta Suomeen jo vuonna 2015 ja heille levitettiin punainen matto. Kukaan ei valvo länsirajaamme ja sieltä valuu lisää mukapakolaisia koko ajan.

Media ja ministerimme tuntuvat kuitenkin pelkäävän tällä hetkellä enemmän vihaista suomalaista miestä kuin maassamme oleskelevia arvaamattomia turvapaikanhakijoita.

Miksi poliittiset päättäjämme eivät halua nähdä metsää puilta? Varoituskellot ovat soineet jo yli kaksi vuotta mutta he ovat ummistaneet silmänsä ja vedonneet yksittäistapauksiin. Nyt on viimeinen hetki nostaa pää sieltä pensaasta ja katsoa totuutta silmiin. Nyt tarvitaan tekoja – ei selityksiä.

Lämmin osanottomme kaikkien uhrien omaisille ja läheisille

Tornion Perussuomalaiset ry